Nasz zespół
Nasz zespół - lektorzy języków obcych
Lektorzy języków obcych są fundamentem każdej szkoły językowej. Podstawą dobrego kursu językowego jest dobry nauczyciel. Jak poznać, że lektor, z którym się uczymy jest ekspertem? Oto kilka cech:
1. Wykształcenie kierunkowe
Dyplom ukończenia studiów filologicznych, lingwistycznych czy związanych z nauczaniem języków obcych nie jest konieczny, aby móc podjąć pracę jako lektor języka obcego, ale odbycie takich studiów z pewnością podnosi kwalifikacje i umiejętności nauczyciela. Odpowiednie wykształcenie jest jednym z kryteriów, jakimi się kierujemy nawiązując współpracę z naszymi lektorami.
2. Doświadczenie
Równie ważne jak wykształcenie kierunkowe jest doświadczenie lektorów.
Bardzo często kariera lektora języków obcych zaczyna się od samodzielnego udzielania korepetycji. Następnie, kiedy nauczyciel czuje się już na siłach, decyduje się na podjęcie pracy w szkole językowej. Tu jego praca jest już nadzorowana przez metodyka, czyli nauczyciela z wieloletnim stażem pracy w zawodzie. Dzięki temu lektor zyskuje możliwość rozwoju pod okiem specjalisty.
Zatrudniając lektorów w naszej szkole zwracamy szczególną uwagę na ich dotychczasowe doświadczenie. Im jest dłuższe, tym większą szansę mają kandydaci na współpracę z nami.
3. Zamiłowanie do nauczania oraz pasjonowanie się językami
Zdarza się, że lektorzy czy korepetytorzy traktują nauczanie jako zajęcie dorywcze pracując docelowo w zupełnie innej branży. My wiemy, że prawdziwym nauczycielem jest się na pełen etat. Praca lektora języków obcych to nie tylko prowadzenie lekcji, ale też nieustanny rozwój, dokształcanie się, poszerzanie swojej wiedzy, nadążanie za nowinkami ze świata nauczania. Bycie lektorem języków obcych to nie tylko praca, ale też styl życia. Zamiłowanie do nauczania oraz pasjonowanie się językiem czy językami, których się naucza jest niezbędne, aby móc się spełniać w zawodzie lektora i oferować najwyższą jakość usług. Mamy to na uwadze poszerzając nasz zespół o nowych nauczycieli.
4. Kreatywność i umiejętność przekazywania wiedzy
W pracy nauczyciela języków obcych bardzo ważna jest kreatywność i umiejętność przekazywania wiedzy. Ta druga może zostać nabyta w trakcie studiów kierunkowych, wykształcona w trakcie zdobywania doświadczenia w zawodzie lub wrodzona. Nawet najwybitniejszy lingwista nie będzie dobrym nauczycielem języka, jeśli nie będzie posiadał tej cechy. Kreatywność jest z nią ściśle powiązana, a także niezbędna podczas procesu przygotowywania materiałów dydaktycznych oraz planowania przebiegu lekcji. Cecha ta jest kluczowa zwłaszcza w pracy z dziećmi, ponieważ skupienie ich uwagi wymaga nieszablonowego myślenia oraz często niecodziennych metod, a także wielu angażujących aktywności.
5. Zdolność motywowania i budzenia zainteresowania nauką języka wśród uczniów
Nauka języka obcego odbywa się nie tylko w trakcie lekcji w szkole językowej, ale również poza nią. Nauczyciel, który potrafi zainteresować uczniów językiem czy kulturą kraju, w którym się danego języka używa, odnosi największe sukcesy w dziedzinie edukacji. Najefektywniej uczymy się wtedy, kiedy coś nas interesuje – kiedy chcemy, a nie musimy. Kiedy decyzja o nauce wychodzi od nas samych, a nie jest narzucona z zewnątrz. Lektor, który jest pasjonatem języków obcych potrafi zarazić tą pasją swoich uczniów.
Motywacja jest jednym z kluczowych czynników warunkujących sukces w uczeniu się języka obcego. Dlatego tak ważne jest, aby lektor potrafił zachęcić kursantów do zdobywania wiedzy i poszerzania jej w każdy możliwy sposób, dobrowolnie i również poza szkolną ławką.
Nauczyciele angielskiego, hiszpańskiego i niemieckiego w Szkole językowej Atticus
Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne dla naszych przyszłych kursantów jest zapoznanie się z lektorem, który będzie prowadził kurs jeszcze przed podjęciem decyzji o zapisaniu się do naszej szkoły językowej. Z tego względu stworzyliśmy tę zakładkę na naszej stronie. Dzięki niej kursanci mają pewność, że lekcji nie prowadzi anonimowy nauczyciel, o którym brak informacji, ale profesjonalni, pewni swoich umiejętności lektorzy języków obcych.
Poniżej przedstawiamy sylwetki naszych lektorów języków obcych.
Monika Wronowska - właścicielka i metodyk szkoły, lektorka języka angielskiego i niemieckiego
Jestem absolwentką Instytutu Germanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. W trakcie studiów realizowałam program przygotowujący do podjęcia zawodu nauczyciela języków obcych.
Mimo, że językiem moich studiów był niemiecki, to od ponad ośmiu lat nauczam angielskiego. Zdobywałam doświadczenie przede wszystkim pracując jako lektorka w różnych szkołach językowych w Warszawie oraz prowadząc własną działalność.
Założenie szkoły językowej było od zawsze moim marzeniem. W 2018r. się udało i powstała Szkoła Języków Obcych Atticus. Pragnęłam stworzyć kameralne miejsce, w którym to kursant będzie na pierwszym planie, a jakość nauczania na najwyższym poziomie.
Nauczanie języków obcych jest nie tylko moją pracą, ale również największą pasją.
Carla Ortuño Güendell - lektorka języka hiszpańskiego i angielskiego
Cześć, mam na imię Carla 🙂
Jestem pół Hiszpanką, pół Kostarykanką. Do Polski przyjechałam w 2017 roku i od tego czasu poznaję lokalną kulturę oraz język polski. Podróżowanie, które zawsze było ważną częścią mojego życia, umożliwiło mi mieszkanie w 12 krajach na różnych kontynentach
i sprawiło, że posługuję się biegle kilkoma językami.
Wykształcenie lingwistyczne zdobyłam studiując tłumaczenia i stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie w Lyonie we Francji, specjalizując się w językach: angielskim, francuskim oraz chińskim. Obecnie prowadzę zajęcia z języka angielskiego, hiszpańskiego
i francuskiego.
Moją drugą pasją jest psychologia a w szczególności terapia transpersonalna. Studia w tym kierunku pomogły mi rozwinąć umiejętności bardzo przydatne w nauczaniu języków obcych, takie jak aktywne słuchanie, empatia i cierpliwość. Podczas moich lekcji stosuję te kompetencje, sprawiając, że zajęcia są zabawne, interaktywne i skoncentrowane na praktycznym używaniu języka. Jako miłośnik lingwistyki, mam praktyczne doświadczenie jak przezwyciężać trudne momenty w procesie nauczania i czerpać radość podczas całej przygody z nauką języka obcego.
W wolnym czasie nieustannie poszukuję rzeczy, które przynoszą mi miłość i równowagę w życiu codziennym. Uwielbiam być aktywna, uprawiać sport – np. joga i taniec – a także podążam własną ścieżką w kierunku bardziej świadomego, empatycznego
i minimalistycznego stylu życia.
Nie mogę się doczekać spotkania z Wami na zajęciach 🙂
Paulina Bartoszewicz - lektorka języka angielskiego
Ukończyłam studia magisterskie na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, częściowo za granicą w ramach stypendium UE. Uzyskałam certyfikaty językowe University of Cambridge – First Certificate in English oraz Certificate in Advanced English, a akcent szlifowałam w czasie pracy jako wychowawca kolonijny w Stanach Zjednoczonych.
Nauka angielskiego od zawsze była moją pasją, którą teraz dzielę się ze słuchaczami. Znajomość języka pozwoliła mi odbyć wiele fascynujących podróży zagranicznych i poznać wspaniałych ludzi z różnych kręgów kulturowych. W wolnych chwilach poświęcam się mojemu drugiemu zamiłowaniu jakim jest psychologia, przy czym wszystkie materiały i wykłady są w języku angielskim, co przynosi mi wiele radości, ponieważ łączę dwie pasje jednocześnie.
Pracując jako lektor szczególną uwagę zwracam na pomaganie kursantom w odkryciu ich własnych zdolności, wypracowaniu najefektywniejszej i najprzyjemniejszej formy nauki. Nauczam w sposób niestandardowy i dostosowany do potrzeb słuchaczy, dlatego doskonale sprawdzam się również jako lektor dla osób o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
Natalia Tomaszewska - lektorka języka angielskiego
Tytuł magistra filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim był zwieńczeniem mojego nastoletniego zamiłowania do języka angielskiego. Godzinami oglądałam filmy o moich zainteresowaniach, czytałam książki ulubionych autorów i sprawdzałam idiomy z piosenek Taylor Swift.
Doświadczenie w uczeniu zdobywam od pierwszego roku studiów, pracując z całym przekrojem uczniów: od najmłodszych adeptów języka, poprzez przygotowujących się do egzaminów w szkole aż po pracowników korporacji z językiem biznesowym. W każdym przypadku zaczynamy od wyznaczenia celów, dobierając właściwe techniki i metody. Książki, podcasty, quizy, filmy ulubionych twórców na YouTubie – wszystkie chwyty dozwolone!
Granice naszego języka są granicami naszego świata, a więc w nauce języka angielskiego najważniejsze jest dla mnie pokazywać możliwości, które ten język oferuje. Poznajemy wspólnie nie tylko słowa, ale całe konteksty, koncepcje i kulturę nowego świata otwierającego się przed nami – a to wszystko z dużą dozą cierpliwości, empatii oraz ciągłymi zastrzykami inspiracji i motywacji.
Anna Plebańska - lektorka języka niemieckiego
Czas wolny: uwielbiam taniec, książki, kino, podróże – te dalekie i bliskie 🙂
W nauczaniu ważne jest dla mnie indywidualne podejście do ucznia oraz duża dawka optymizmu podczas prowadzonych zajęć, tak by uczniowie dobrze się czuli podczas nauki. Myślę, że najważniejsza w nauce języka obcego jest komunikacja, na co stawiam nacisk na moich zajęciach i staram się zachęcać moich kursantów do jak najczęstszego mówienia. Choć nie ukrywam, że lubię i gramatykę języka niemieckiego i równie chętnie ją tłumaczę. W swojej pracy bardzo cenię kontakt z ludźmi, a największą satysfakcję dają mi postępy i sukcesy w nauce moich kursantów.
Karolina Knap - lektorka języka angielskiego
Dzień dobry, mam na imię Karolina 🙂
Studia na wydziale Tłumaczeń Specjalistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także kolejne, w Uniwersyteckim Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych pozwoliły mi na zdobycie wiedzy niezbędnej do bycia lektorem języka angielskiego.
Małgorzata Jastrzębska - lektorka języka angielskiego
Jestem absolwentką lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim z językami angielskim i rosyjskim. Swoją przygodę z nauczaniem języków obcych rozpoczęłam już podczas studiów. Uczenie się języków obcych to moja pasja od najmłodszych lat, którą rozwinęłam dzięki podróżom do krajów anglojęzycznych.
Podczas zajęć skupiam się na rozwijaniu w możliwie najbardziej efektywny i przyjemny sposób kompetencji językowych swoich uczniów. Uważam, że aby dobrze przyswoić język trzeba zaangażować do tego wszystkie zmysły. Dlatego lekcje staram się prowadzić w taki sposób, żeby moi słuchacze mieli szansę poćwiczyć zarówno, mówienie jak i czytanie, słuchanie oraz pisanie. Obok podręcznika w swojej pracy wykorzystuję także materiały dodatkowe, takie jak: filmy, artykuły, gry językowe i inne multimedia.
Prywatnie jestem miłośniczką sportu, podróży, kina oraz literatury. Kocham także dobrą kuchnię a wszelkie wycieczki, które udaje mi się zrealizować poświęcam na odkrywanie nowych miejsc, kultur i potraw. Znam trochę język hiszpański i moim marzeniem jest zdanie certyfikatu Diploma Superior de Español. Mam dużo znajomych pochodzących z różnych kręgów kulturowych. Konwersacje z nimi wzbogacają nie tylko mój zasób słownictwa, ale uczą mnie także otwartości na inny punkt widzenia.
Karolina Hess - lektorka języka angielskiego on-line
Katarzyna Ahmed - lektorka języka angielskiego on-line
Jestem absolwentką Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego (dyplom Magistra Filologii Angielskiej z wyróżnieniem) oraz czynnym zawodowo lektorem języka angielskiego już od 15 lat.
Pracuję z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą. Nauczanie języków obcych to moja pasja i sposób na życie, ponieważ interesuje mnie neurodydaktyka – nauka o tym, jak uczy się mózg; brain-friendly learning – oraz teoria inteligencji wielorakich (multiple intelligences theory) i ich zastosowania w edukacji. Akwizycja języka drugiego (obcego) w zestawieniu / porównaniu z akwizycją języka ojczystego to doprawdy fascynujący proces.
Prowadzę więc zajęcia metodą naturalną, co daje mi wiele satysfakcji oraz sprawia ogromną przyjemność, pozwalając organizować cały proces dydaktyczny w oparciu o naukowe odkrycia dotyczące tego, w jaki sposób języków (ojczystego i obcego) uczy się nasz mózg.
Mój prywatny pięciolatek oraz równie osobisty jednolatek, do których od samego początku mówię wyłącznie po angielsku, są dla mnie niewyczerpanym źródłem inspiracji, zaskoczeń i eksperymentów na polu lingwistycznym.
Razem opiekujemy się trójką wspaniałych kotów rasy europejskiej (bo dzisiaj nie mówi się już “dachowiec”) 😉
Oprócz Anglistyki, studiowałam również Archeologię, ze specjalizacją w Archeologii Starożytnego Egiptu. Podczas tych studiów poznałam męża. Dlatego śmieję się, że Anglistyce zawdzięczam udane życie zawodowe, a Archeologii – równie spełnione – prywatne 🙂
Renata Dobrowolska - lektorka języka angielskiego on-line
Jestem magistrem filologii angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją języka stosowanego oraz nauczycielską. Swoje kwalifikacje uzupełniłam o pracę z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną podejmując się studiów podyplomowych na Uniwersytecie Śląskim.
Posiadam kilkuletnie doświadczenie w zakresie:
– udzielania korepetycji indywidualnych dzieciom, młodzieży, maturzystom i dorosłym,
– prowadzenia zajęć w szkole językowej,
– współpracy ze szkołami publicznymi.
Swoją przygodę z językiem angielskim rozpoczęłam jeszcze w czasach gimnazjum, kiedy po lekcjach w szkole sięgałam po mikrofon i w „tekstowo” szukałam ulubionych piosenek Hannah Montana nie oszczędzając przy tym żadnego z domowników 😉 W późniejszych latach moja pasja do języka przeniosła się na sitcom „Friends”, który stał się również tematem mojej pracy magisterskiej. Dodatkowo uwielbiam zarażać miłością do tego języka już najmłodszych członków mojej rodziny ucząc ich słówek i zwrotów poprzez zabawę.
Lata doświadczenia pozwoliły mi zbudować dużą bazę różnych materiałów, które wykorzystuję na swoich zajęciach skupiając dużą ich część na mówieniu m.in. odgrywanie scenek, prowadzenie różnych dyskusji, czy też debat między uczniami.
Prywatnie pasjonuje mnie również język hiszpański, a oglądanie filmów hiszpańskojęzycznych wypełnia mój wolny czas 😉
Grażyna Fila - lektorka języka niemieckiego i angielskiego
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego wydziału Filologii Języków Obcych w zakresie języka niemieckiego i angielskiego ze specjalizacją pedagogiczną.
Nauczycielka metodyk nauczania języka niemieckiego i angielskiego z ponad 20-letnim doświadczeniem pracy zawodowej i nauczania. W przeszłości wykorzystywała swoje kompetencje w pracy zawodowej w przedstawicielstwach firm niemieckich i austriackich jako tłumaczka języka niemieckiego, w tym tłumaczenia symultaniczne, a także prowadząc korespondencję dla firm w języku angielskim. Prowadziła także kursy językowe na różnych poziomach zaawansowania dla firm i w szkołach niepublicznych w Warszawie.
Doświadczenie w pracy z rożnymi wiekowo grupami uczniów zarówno w prywatnych szkołach nauczania języka obcego oraz prowadzenia lekcji indywidualnych w oparciu o autorskie materiały dydaktyczne pozwala na skoncentrowaniu się obecnie na zajęciach dydaktycznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Tomasz Izdebski - lektor języka angielskiego
Języka angielskiego uczę od ukończenia 19. roku życia, kiedy to zdobyłem certyfikat językowy Certificate in Advanced English. Choć z wykształcenia jestem specjalistą HR to jednak nauczanie jest moją prawdziwą pasją, którą pielęgnuję już ponad 20 lat. Od 2000r. posiadam uprawnienia pedagogiczne.
Jestem ponadto wielkim fascynatem kultury brytyjskiej i każdą nadążającą się okazję na wyjazd do UK wykorzystuję bez chwili wahania. Podczas swojego dłuższego pobytu w Wielkiej Brytanii oraz podczas wielu krótszych wyjazdów poznałem mnóstwo ciekawych ludzi z którymi utrzymuję stały kontakt. Dzięki niezliczonym godzinom rozmów z nimi dowiedziałem się wiele o nich samych, ale także o Wielkiej Brytanii, jej mieszkańcach, kulturze, historii, a także przyziemnych sprawach ich dotyczących.
Większość swojej pracy zawodowej spędziłem na nauczaniu, a szczególną satysfakcję daje mi praca z osobami ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi wśród których są osoby zarówno wyjątkowo zdolne, ale również z różnymi deficytami. Mam ponadto bardzo duże doświadczenie w pracy z osobami z zespołem Aspergera. W swojej pracy kładę duży nacisk na indywidualizację procesu nauczania.
Prywatnie jestem entuzjastą motoryzacji klasycznej. Lubię także tenis, sporty motorowe i muzykę elektroniczną.
Bogusława Krajewska - lektorka języka angielskiego
Od ukończenia studiów na wydziale Lingwistyki Uniwersytetu Warszawskiego w roku 1977 zajmuję się tłumaczeniem oraz nauczaniem języka angielskiego na wszystkich poziomach. Mam duże doświadczenie w pracy zarówno z dorosłymi (kursy dla pracowników przedsiębiorstw), jak i z młodzieżą i dziećmi (szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum).
Przejście na emeryturę w roku 2013 nie oznaczało zakończenia kariery; nadal pracuję w ramach własnej firmy, którą założyłam w roku 1996.
Życie zawodowe łączyłam z prowadzeniem domu i wychowaniem piątki dzieci, a teraz staram się przyczyniać do językowego rozwoju szesnaściorga wnucząt.
Wielką przyjemność sprawia mi czytanie, słuchanie dobrej muzyki, podróże oraz praca w ogrodzie.
Emilia Klimek - lektorka języka angielskiego
Cześć! Mam na imię Emilia!
Ukończyłam studia magisterskie Filologii Angielskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Język angielski jest od wielu lat moim nierozłącznym towarzyszem i pasją, dlatego też zdecydowałam się przekazywać swoją wiedzę innym 🙂
Już od studiów zdobywałam doświadczenie w szkołach językowych a także podczas prywatnych korepetycji – tłumaczyłam zawiłą nieraz gramatykę czy pomagałam przełamać barierę językową. Moi uczniowie byli zawsze zadowoleni zarówno z efektów, jakie przynosiły nasze lekcje, a także z atmosfery, która na nich panowała – niezależnie czy były to zajęcia z 5-letnią dziewczynką czy 60-letnim panem chirurgiem 🙂 Podczas zajęć wykazuję się otwartością, cierpliwością i empatią wobec moich wszystkich uczniów jednocześnie motywując ich do pracy i rozwoju.
Prywatnie interesują mnie też inne języki, takie jak hiszpański czy duński, rozważam też powrót do nauki języka niemieckiego. Ciekawią mnie też tłumaczenia audiowizualne – miałam okazję sporządzać tłumaczenie i napisy do filmu pełnometrażowego oraz do sztuki teatralnej. Uwielbiam też dobrą literaturę (szczególnie anglojęzyczną), kino, teatr i górskie wędrówki 🙂
Magdalena Somla - lektorka języka angielskiego
Sylwia Agata Waxman - lektorka języka hiszpańskiego
Jestem absolwentką filologii hiszpańskiej we “Wszechnicy Polskiej” Szkole Wyższej w Warszawie.
Moim marzeniem od zawsze było zamieszkanie w Barcelonie, a ponieważ w Warszawie praktycznie niedostępne były żadne kursy z języka katalońskiego, zaczęłam swoją przygodę z językiem hiszpańskim, czego dziś absolutnie nie żałuję. Hiszpanie oraz mieszkańcy Ameryki Południowej to przesympatyczni ludzie zarażający chęcią życia, radością, niezmiernie motywujący do nauki ich pięknego języka.
Prywatnych korepetycji udzielam od drugiego roku studiów. Uważam, że każdy może nauczyć się języka obcego. Grunt to odpowiednie podejście. Ścisłym umysłom z pewnością łatwiej będzie podejść do nauki od strony matematycznej, a czym jest gramatyka, jeśli nie właśnie rozbieraniem danych słów, czy też całych zdań na czynniki pierwsze? Inni mogą nawet nie zauważyć, jak zdobywają nową wiedzę oglądając seriale, filmy, czy czytając książki. W dobie Internetu mamy mnóstwo możliwości poszerzania naszych umiejętności językowych w sposób łatwy i przyjemny i to właśnie staram się przekazać moim uczniom 🙂
Agata Bednarska - lektorka języka angielskiego i niemieckiego
Jestem absolwentką kierunku nauczanie języków obcych na Uniwersytecie Warszawskim, który przygotował mnie do nauczania języka angielskiego i niemieckiego. Obecnie kontynuuję studia na UW, by uzupełnić wykształcenie o tytuł magistra germanistyki.
Moją największą pasją jest literatura. Angielski jest moją pierwszą miłością, jednak moje serce musiało też zrobić miejsce na język niemiecki, który pojawił się w moim życiu całkiem przypadkiem i tak już pozostał.
Najbardziej zależy mi na tym, aby moich uczniów zarazić pasją do języka i aby wynieśli to, czego nauczą się w klasie, do prawdziwego życia. Aby tak się wkręcili, by robili listy zakupów po niemiecku i oglądali po sto razy ten sam film, bo zachwycił ich szkocki akcent drugoplanowego bohatera. Słowem, by język obcy stał się elementem ich codzienności.
Największą trudnością na drodze nauki języków obcych była dla mnie bariera językowa, którą udało mi się skutecznie przełamać dzięki zajęciom w szkole językowej. Dzisiaj sama chętnie pomagam innym odważyć się mówić w języku obcym, co przychodzi mi tym łatwiej, że sama wiem, jak to jest
Nauka jest najbardziej skuteczna wtedy, gdy sprawia nam przyjemność, dlatego zawsze dbam o przyjazną i życzliwą atmosferę w klasie, uzupełnianie zajęć o materiały związane z zainteresowaniami uczniów oraz odpowiednie tempo pracy. Jestem zdania, że do nauki języka nie jest potrzebny żaden specjalny talent, nie trzeba też rzucać wszystkiego i wyjeżdżać na długie miesiące za granicę, liczą się chęci i systematyczność.